Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-02-2024, 18:41 door Anoniem

Door Erik van Straten: Kifid heeft de wet virteel gewijzigd door te stellen dat het slachtoffer moet bedenken en vertellen "wat er gebeurd zou kunnen zijn". Volslagen idioterie, de VOLLEDIGE bewijslast dat de klant gefraudeerd of "grof nalatig" heeft gehandeld, ligt bij de bank. Wat er precies is gebeurd weet ik ook niet, maar in geraffineerde oplichting trappen of een app uit de Play Store downloaden, die later banking malware blijkt te zijn (vers voorbeeld: [1]), is -in normaal Nederlands- NIET grof nalatig. Immers, de Bunq app moet een Android-gebruiker downloaden uit diezelfde Play Store, die dus impliciet vertrouwd zal moeten kunnen worden. [1] https://www.threatfabric.com/blogs/anatsa-trojan-returns-targeting-europe-and-expanding-its-reach Waar staat dat de klant dit uit de PlayStore heeft gedownload? Wellicht komt het uit F-Droid. En al die zelfverklaarde privacyfetisjisten dat maar promoten.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha