Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-02-2024, 12:36 door Anoniem

Door Anoniem: Banken moeten zorgen dat mensen niet in de verwarring raken. Dus allerlei simpele regels als: een bank belt nooit via de gewone telefoonlijn (alleen via een geverifieerde app); een bank gebruikt geen e-mail (alleen messaging via de eigen app). Ze hebben nu al een paar simpele regels: • een bank vraagt nooit aan je om geld naar een andere rekening over te boeken, ook niet in noodgevallen; • een bank vraagt nooit om pincodes, wachtwoorden of beveiligingscodes; • een bank vraagt nooit om je bankpas of inlogapparaatje aan iemand mee te geven of op te sturen; • een bank vraagt nooit om toegang tot je computer of smartphone en laat je ook geen software installeren waarmee dat kan. En dat gaat allemaal mis. Kennelijk helpen simpele regels nooit bij iedereen. Dat komt omdat een bank helemaal niet kan voorkomen dat mensen in verwarring raken. Het werkt heel simpel: een oplichter overdondert iemand (er komt een crisis uit de lucht vallen) en geeft daarbij de indruk de bank te zijn. Vanaf dat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha