Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 17:49 door Erik van Straten

Als je niet weet dat je zo'n smartphone hebt, en je niet aan jouw bank en Kifid kunt uitleggen hoe criminelen jouw rekening konden plunderen, heb je "pech". Ook als je volhoudt dat je zelf geen AnyDesk o.i.d. hebt geïnstalleerd. Want hoewel de bewijslast bij de bank ligt, vereist Kifid tegenwoordig dat slachtoffers aannemelijk maken hoe criminelen de bankrekening konden plunderen (wat ordinair omkeren van de bewijslast is). Bijvoorbeeld uit https://security.nl/posting/883806: Omdat bunq de schade niet wilde vergoeden stapte de klant naar het Kifid. "Hoewel het aan de bank is om te stellen en – na gemotiveerde betwisting door de consument – te bewijzen dat sprake is van grove nalatigheid aan de zijde van de consument, rust op de consument een verzwaarde motiveringsplicht. Dat betekent dat de consument tenminste enig inzicht dient te geven in de wijze waarop een onbevoegde derde de mogelijkheid heeft gehad om toegang te krijgen tot zijn bunq-account. Een andere regel zou de bank voor onaanvaardbare ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha