Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Interessant dat de AP zich nu richt op gemeenten, maar is dat niet de verkeerde volgorde? Gemeenten voeren vaak slechts uit wat centraal wordt opgelegd door landelijke systemen zoals Suwinet, de Basisregistratie Personen (BRP) en het Inlichtingenbureau. Klaarblijkelijk heeft u geen verstand van zaken. Gegevens worden meervoudig opgeslagen in diverse generieke- en vakapplicaties. Telefoontjes die u met de gemeente pleegt, uw aanvraag voor een vergunning, WMO-aanvraag, schoolvervoer... En daarbij slaat men vaak meer (en te lang) op dan dat nodig en noodzakelijk is. Vaak onder het mom van 'is makkelijk' en 'klantbeeld opbouwen'. Deels komt dit uit de wens vanuit de samenleving dat men snel geholpen wil worden, maar dan nog moet men zich aan de wet houden. Daarnaast moeten overheden zich eens concentreren op de basis (verlenen van vergunningen, subsidies en dergelijke) en minder met mooie rapportages en doorlooptijden. Als ik bel (en eventueel terug gebeld ben), hoef ik niet mijn gegevens door te ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):