Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Je zou hopen dat banken richting hun klanten een specifieke vraag zouden kunnen bedenken die alleen de bank zelf kan beantwoorden; en de klant zelf weet. Vroeger gebruikte we simpelweg adres, geboortedatumcheck en dergelijke, maar die informatie is over het algemeen al gecompromiteerd en ook bij de aanvallers bekend. Een creditcard heeft op de achterkant nog een beveiligingscode (3 cijfers), maar niet iedereen heeft een creditcard. Misschien dat een een pasnummer redelijk uniek is; en ook niet voorkomt in datalekken? Dan zou de klant als controlevraag nog kunnen stellen of de bankmedewerkers die nummer wil opgeven voordat het gesprek voortgezet wordt. Maar: aan de bank om een dergelijke constructie te bedenken; en dan ook te communiceren. het is heel eenvoudig. Er is geen enkele reden voor een bank om mee te kijken op het apparaat van de gebruiker thuis. Zodra een 'bankmedewerker' wil dat je anydesk of een virusscanner oid installeert, is dat einde gesprek. Heb je verder geen secret codes ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):