Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Anoniem: Je kunt het zo veilig maken als je wil, maar de zwakste schakel is altijd de eindgebruiker. Ik zie in dit verhaal twee zwakke schakels: de gebruiker die in trucs trapt en de telefoonmaatschappij die een zwakke vorm van identiteitscontrole toepast. Beide zwaktes zijn nodig om de trucs te laten werken. Aan de zwakte van gebruikers is moeilijk iets te verbeteren omdat dan al die gebruikers afzonderlijk moeten verbeteren, en het is een gegeven dat zoiets heel moeizaam gaat en dat niet iedereen even snugger is. Aan de zwakte van telefoonmaatschappijen iets doen zou betekenen dat het probleem aangepakt wordt op organisatorisch niveau op een veel beperkter aantal plekken, en dan meteen al die mensen beschermt. Ra ra, wat is de beste plek om het aan te pakken? Dat is toch een open deur? Leerpunt : WhatsApp HEEFT uitstekende authenticatie van je contact. Desondanks is de WhatsApp fraude succesvol. Maar denk vooral dat met perfecte beller authenticatie op klassieke telecom het anders ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):