Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Boeieh! :) Wat ik mij afvraag is aan welke eisen een werkgever moet voldoen als deze het personeel AI laat gebruiken. Want daar kun je dan opeens niet om de AI heen... Hierbij denk ik aan de vele hulpmiddelen die bedrijven intern kunnen gebruiken voor b.v. software ontwikkeling. Er zijn al diverse AI-bots beschikbaar die kunnen meekijken met de code die ik schrijf en dan verbeteringen kunnen suggereren. AI kan daarnaast ook code reviews doen en verder meehelpen met het schrijven van documentatie. Er schijnen zelfs AI-bots te zijn die juridische teksten kunnen schrijven. :D Als klant kan ik gewoon kiezen voor een bedrijf zonder AI-bot of gewoon de chatbot negeren. Maar een werknemer heeft die keuze niet, terwijl de AI eigenlijk meeluistert naar wat de werknemer doet. AI is gelukkig nog niet zo ver ontwikkeld, maar dat gaat vast nog komen. Dus wat zijn de eisen voor werkgevers die AI op de werkplek toepassen?
Beschrijf je klacht (Optioneel):