Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Kortom, als je slachtoffer bent, je bent de sjaak of je nu betaalt of niet. Dan maar niet betalen. Stel je voor: je bent eigenaar van een bedrijf met personeel. Op een dag word je getroffen door een ransomware-aanval. Je staat voor een ingrijpende keuze: – Niet betalen, met als gevolg dat je vrijwel zeker failliet gaat en je medewerkers hun baan verliezen. – Wel betalen, waarmee je het risico op faillissement aanzienlijk verkleint, maar zonder garantie dat je de toegang tot je gegevens daadwerkelijk terugkrijgt. Kies je dan voor het zekere faillissement, puur omdat er een kans bestaat dat de aanvallers hun belofte niet nakomen? Feit is: de meeste professionele ransomwaregroepen leveren doorgaans wél de decryptiesleutels na betaling. Dit is geen uiting van ethiek, maar een strategische keuze: zij zijn gebaat bij een "betrouwbare reputatie" om toekomstige slachtoffers te overtuigen dat betaling zin heeft. Zodra bekend is dat een groep doorgaans de data teruggeeft na betaling, verhoogt dit hun ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):