Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Anoniem: (of nog lulliger - we gaan naar een nieuw systeem en kunnen de data niet goed genoeg exporteren ). Volgens welke wet moet een bank klantidentificatie welke ze vroeger bij opening van de rekening, een halve eeuw geleden bijvoorbeeld, heeft uitgevoerd opnieuw doen? Als wat ze vroeger ooit gedaan hadden niet meer voldoet. Wet graag. ASN - oorspronkelijk zelfstandig , 2013 zelfstandige dochter van SNS, sinds 2017 merknaam van 'de Volksbank' , en nu weer de bedrijfsnaam van wat de Volksbank was. Lijkt me typisch dan een hele berg in elkaar geschoven IT systemen en processen, en dan komt er al snel de noodzaak om dat eens goed op te schonen als niet meer duidelijk genoeg (bewijsbaar genoeg bij audits) is dat ze qua klantidentificatie alles op orde hebben. Volgens welke wet moet een bank kunnen bewijzen dat ze de klantidentificatie op orde heeft? Beslist één van de toezichtstaken van DNB . Beslist? Ook DNB moet zich aan wetgeving houden.
Beschrijf je klacht (Optioneel):