Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Ik volg het niet helemaal. De oplichter heeft dus teruggebeld met een gespoofed nummer dat ook te vinden was op de site van de ABN? Maar het valt niet onder het coulancekader? Ondanks dat hier volgens dit artikel wel voor spoofing geld, aldus: "Dit kader stelt dat banken tot vergoeding bij bankhelpdeskfraude kunnen overgaan als er sprake is geweest van spoofing van naam en/of het telefoonnummer van de eigen bank." Het argument dat omdat de fraudeur toegang had tot de Bitvavo-rekening en dus niet de schuld bij de bank te leggen valt, is dan toch niet te linken aan het spoofen? Als het een andere rekening was geweest, was de ABN dan wel schuldig? Ik begrijp dat je niet alle fouten van gebruiker maar kan compenseren, er blijft een eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar ik vind de uitspraak hier op z'n minst gezegd bijzonder. Tot iets over kunnen gaan is iets anders dan er altijd toe overgaan. Zo'n formulering zegt dat het iets is dat ze meewegen maar dat niet per se de doorslag geeft.
Beschrijf je klacht (Optioneel):