Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-07-2025, 17:29 door Anoniem

Door Erik van Straten: Vreemd verhaal, uit de PDF: Daarbij maakte de consument met zijn telefoon gebruik van internetbankieren en de ABN AMRO app. [...] De consument is vervolgens door de fraudeur ertoe bewogen om Anydesk op zijn computer te installeren. [...] Diezelfde dag om 17:52 uur heeft de consument via de ABN AMRO app op zijn telefoon een IDEAL-betaling van €9.000,- van zijn betaalrekening naar zijn Bitvavo-rekening gedaan. [...] De consument wist niet dat hij geld overboekte naar Bitvavo. Het lijkt erop dat de klant zich heeft laten overhalen om AnyDesk op diens smartphone te installeren omdat hij dacht dat het echt om een bankmedewerker ging - die hem vanaf een nummer van de bank belde - terwijl ABN AMRO op dat moment op diens site vermeldde: In augustus 2024 gaf de bank nog tips op haar website onder het kopje Tips om te controleren of het telefoontje echt of nep is' waarbij werd verwezen naar een lijst met officiële telefoonnummers van de bank om te controleren of je echt met de bank ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha