Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-07-2025, 18:54 door Anoniem

Door Named: Ik snap dat de ABN Amro hier niet wilt uitkeren. Maar dit vind ik ook weer niet volledig "eigen schuld" voor het slachtoffer. Mag je vinden. Voorstel is om de schade te verhalen op de telefonie maatschappijen. Want zij behoren hun systemen op orde te hebben en nummer spoofing tegen te gaan. Door dit bewust (jaren lang) niet te doen zijn ze onzorgvuldig omgegaan met de veiligheid van hun systemen. (Geval van structurele nalatigheid op gebied van beveiliging) (Aanstaande ? ) techneut, denkt dus dat techniek het probleem en de oplossing is.... Casus : WhatsApp afzender _is_ betrouwbaar . Desondanks : WhatsApp fraude "hallo ik ben het toch met een ander nummer" werkt prima. Of natuurlijk Erik's stokpaardje : TLS authenticatie is ook , meestal, erg betrouwbaar dat het domein en de aanvrager van het cert dezelfde zijn . Alleen is dat domein niet vanzelf de instantie die gebruiker verwacht - "maar het bedrijfslogo staat er toch" . Zoals bekend : insanity - hetzelfde nog eens doen en geloven ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha