Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door A.P. Molenaar: Door Erik van Straten: Door Anoniem: Als (her-)identificatle zo belangrijk is, dan kunnen banken daarvoor gewoon wat personeel inhuren die bij de desbetreffende klanten langsgaan om dat te doen. Hoewel er altijd mensen zijn die er in kunnen trappen, is het m.i. toch verstandiger als banken zouden stellen: Laat NOOIT aan uw voordeur uw identiteitsbewijs SCANNEN of tegen een apparaat aanhouden (zoals een smartphone of een "professioneel" uitziend kastje). In elk geval banken zullen NOOIT iemand sturen die daarom vraagt. Het risico dat een crimineel getipt wordt, of dit op andere wijze te weten komt, en eerder dan de legitieme verifieerder voor de deur staat, is m.i. veel te groot - met alle (potentieel zeer grote) schade voor rekening van de bankklant. Dat naast de groep mensen die, als banken dit vaker gaan doen en die werkwijze breder bekend wordt, er in gaat trappen als er, totaal onverwacht of na een nep-aankondiging (*), een "bankmedewerker" voor hun deur staat, die zegt dat hun ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):