Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-07-2025, 11:46 door Anoniem

Het is toch opmerkelijk hoe vaak ditzelfde patroon terugkomt: een leverancier brengt een patch uit, maar pas maanden later blijkt dat organisaties nog steeds kwetsbaar zijn en aanvallers actief misbruik maken. Dat er in mei al technische details bekend waren en er tóch nu nog aanvallen plaatsvinden, laat zien dat patchmanagement bij veel organisaties structureel tekortschiet. Zeker bij software die zulke gevoelige functies biedt, zoals wachtwoordresets en remote control, zou je verwachten dat updates met hoogste prioriteit worden uitgerold. Daarnaast is het zorgelijk dat er nauwelijks transparantie is over de daadwerkelijke impact. Het CISA meldt dat er misbruik plaatsvindt, maar geeft geen cijfers of concrete voorbeelden. Zonder die informatie blijven organisaties in het duister tasten over de ernst van de situatie. Waarom wordt er niet meer druk gezet op leveranciers én afnemers om kwetsbaarheden sneller te mitigeren? Het blijft wachten tot het volgende incident, terwijl de lessen eigenlijk al lang ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha