Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-07-2025, 16:10 door Anoniem

Het is natuurlijk goed dat KPN eindelijk tweestapsverificatie verplicht gaat stellen. Maar laten we wel eerlijk blijven: het voelt een beetje alsof ze in 2025 pas komen vertellen dat de aarde rond is. 2FA is al jaren de standaard, en niet voor niets. Dat ze nu trots aankondigen dat het “Extra Veilig Inloggen” heet, doet eerder denken aan marketing dan aan echte innovatie. Maar wat nog vreemder is: waarom alleen via SMS? Iedereen die iets van beveiliging volgt, weet dat sms-authenticatie niet de veiligste optie is. Sim-swapping en onderschepping van sms’jes zijn geen nieuwe dreigingen. Sterker nog, al jaren adviseert de securitywereld om alternatieven zoals authenticator-apps of hardware tokens aan te bieden. Dus ja, KPN zet een stap, maar wel eentje van een paar jaar geleden. En dan de communicatie: “Het wordt verplicht en niet meer uit te zetten als het eenmaal aan staat.” Dat klinkt eerder als: we hebben nu iets ingevoerd, en jullie moeten het maar slikken. Waarom niet gewoon meteen een modern ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha