Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
“Het datalek is voor het overgrote deel gedicht.” Prachtige zin, klinkt een beetje als: “De kraan stond een jaar open, maar we hebben ‘m nu bijna dichtgedraaid.” Ondertussen heeft praktisch iedereen die ooit bij de provincie een kop koffie heeft gehaald toegang gehad tot BSN’s, ID-kopieën en werkervaringen. Niet ideaal. En dan de definitie van “Wat is dicht”: een gebruiker mag alleen bij gegevens die strikt noodzakelijk zijn. Dat is niet revolutionair, dat is gewoon de basis van de AVG, hoofdstuk 1, paragraaf “Doe normaal.” Het feit dat er nu nog kwaliteitscontroles komen om te kijken of het écht dicht is, zegt genoeg over het startpunt. Het mooiste vind ik het AVG-volwassenheidsniveau: doel is 3 op 5, huidige status: 1 à 1,5. Met andere woorden: we hebben nog niet leren lopen, maar we doen al alsof we een marathon rennen. En dan die e-learning: 1900 van de 2500 medewerkers hebben ‘m gedaan. Prima, maar hopelijk zat er een hoofdstuk in over “toegang alleen als je het nodig ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):