Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-08-2025, 06:06 door Proton

Door Erik van Straten: knipje Zojuist hoor ik op 1Vandaag (TV, NPO1) over een onderneemster die door een AitM (Attacker in the Middle) is opgelicht. Kennelijk had die AitM toegang tot haar e-mail (of van haar klant). In elk geval ving de Aitm de rekening af die de onderneemster naar haar klant dacht te sturen. Nadat de AitM het bankrekeningnummer had gewijzigd (in een Spaanse) werd de mail doorgestuurd naar de klant. Die klant zou, naar verluidt, nog hebben ge-dubbel-checkt of dat wel klopte (maar waarschijnlijk kwam die vraag bij de AitM terecht). AitM's detecteren is ongelofelijk lastig, en veel te vaak wordt dat risico volkomen genegeerd bij (meer of minder gedetailleerde) online authenticatie. Voor degenen die het item van Eenvandaag niet hebben bekeken, en goed initiatief van de poltie. Het is natuurlijk van de zotte dat iemand die slachtoffer is van fraude via telecom of internet, telefonisch of via het internet verzocht wordt aangifte te doen. Die mensen zijn getraumatiseerd, durven niet te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha