Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De blokkade van virtuele betaalpassen door OV-bedrijven laat zien hoe kwetsbaar het achteraf-betaalsysteem van OVpay is voor misbruik. De mogelijkheid om na een rit een virtuele kaart simpelweg te verwijderen en zo betaling te ontlopen, is technisch gezien niet ingewikkeld en was bovendien al jaren bekend. Dat deze fraude niet eerder is afgevangen, wijst op een gebrek aan proactieve monitoring en risicobeheer vanuit Translink en de betrokken vervoerders. Dat NS spreekt van "serieus misbruik" en ondertussen geen cijfers over de schade deelt, maakt het lastig om de proportionaliteit van de blokkades te beoordelen. Het weren van betaalkaarten van partijen als Revolut en Vivid treft mogelijk ook legitieme gebruikers, zeker nu virtuele betaalpassen steeds gangbaarder worden in het digitale betalingsverkeer. De keuze om niet het betaalsysteem zelf aan te passen – bijvoorbeeld door een pre-autorisatie of een snellere afschrijving – schuift de gevolgen nu af op de gebruiker en de betaalinstelling. De reactie ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):