Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Anoniem: Ik zeg, loket voor papieren kaartje met QR code. Poortje dat opengaat door deze QR code. Alle problemen opgelost. Oja, wel contant kunnen betalen... Ik zeg : kom eens buiten, en ontdek "plotseling" dat je toch even met het OV moet. (bedrijfsborrel, iets teveel , fiets kapot etc ). Succes. Daar hadden ze vroeger ook wat op bedacht: Je koopt meerdere van die kaartjes tegelijk (eigenlijk een soort pre-pay systeem), en op het moment dat je het nodig had hoef je het alleen maar te activeren waarna ze een tijdje geldig waren. Dit werkte prima voor met name bus/tram waar de bedragen veel lager liggen dan op een (lange) treinreis, en ook nog veel makkelijker: Geen in- uit- en door-checken meer, en je kon overstappen zolang je binnen het gebied en tijdslot bleef waarin je kaartje geldig was. Dat maakte het ook voor privacy een stuk beter dan al die dataverzameling met de chipkaarten. Die pre-pay kaartjes waren dan weer te koop op diverse plekken, oa. supermarkten.
Beschrijf je klacht (Optioneel):