Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het probleem : beveiliging kost geld. Tijd, kennis, hardware, software, licenties. En dat gaat allemaal van de winst af. Aan de andere kant, als je klantgegevens lekken is het gewoon "oeps, sorry!" en weer verder. Het resultaat van het datalek is in de meeste gevallen wat spam in je mail of berichten via je telefoon/whatsapp etc. Echt last heb je er niet van. Het wordt vervelend als je in de truc van de oplichters trapt. Het wordt heel naar als er sprake is van identiteitsfraude. Je kan een nieuw email adres nemen, of een ander telefoonnummer. Een andere bankrekening is al ingrijpender en verhuizen al helemaal. Een oplossing zou zijn om per "gelekt gegeven" een vergoeding te geven. Adres gelekt? 10 euro. Telefoonnummer of e-mail adres? 5 euro. BSN nummer? 25 euro. etc. Op dat moment is het voor een webshop als Pandora gewoon te kwantificeren wat het kost als ze je data verliezen. Als je dan een miljoen klanten hebt en dat gaat uitrekenen dan bedenk je je wel 3 keer of je al die data wel moet bewaren en ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):