Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 15:03 door The-Real-C

En daar gaan we weer! Bouygues Telecom voegt zich met trots bij de Club van Miljoenen Gelekte Klantgegevens, samen met hun collega’s van SFR en Free. Het lijkt onderhand wel een jaarlijkse traditie in de Franse telecomwereld: wie weet er deze keer de meeste persoonsgegevens weg te geven? Contactgegevens, abonnementsinfo én IBAN-nummers… het is niet zomaar een lekje, het is een full-service datapakket voor elke zichzelf respecterende cybercrimineel. Alleen wacht Bouygues nog even met uitleggen hoe dit kon gebeuren. Begrijpelijk natuurlijk — het is lastig typen terwijl je onder een bureau verstopt zit. Het goede nieuws: klanten worden gewaarschuwd via e-mail en sms! Het slechte nieuws: dat is precies de manier waarop phishingmails binnenkomen. Dus Bouygues zegt eigenlijk: “Wees alert op nepberichten — tenzij ze van ons zijn. Of niet. Succes!” Misschien wordt het tijd dat telecomproviders net zoveel investeren in beveiliging als in marketingcampagnes over ‘betrouwbaar internet’. Want ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha