Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-08-2025, 18:09 door Anoniem

Door Anoniem: Ik vind dit opmerkelijk: ook als het wel goed beveiligd was geweest, dan nog is de factuur verstuurd vanaf de mailomgeving van het autobedrijf. Dan blijven ze toch nog verantwoordelijk voor de schade? Als ik het goed begrijp heeft het autobedrijf eerst een rekeningnummer gegeven waarnaar de koper een deel van het bedrag heeft overgemaakt, en is het tweede (grootste) deel van het bedrag overgemaakt naar een andere rekening, na de valse e-mail. Ik denk dat het autobedrijf aanvoert dat de koper dat verdacht had moeten vinden en het even had moeten verifiëren. In de reacties op een eerder bericht over deze zaak werd gemeld dat de klant een softwareontwikkelaar is die onder meer voor Google en Microsoft heeft gewerkt. Dan stel ik me voor dat het iemand is die makkelijk kan weten hoe die in e-mailheaders moet kijken en hoe die Received-headers moet interpreteren, en gezien kan hebben dat de e-mail werkelijk van de mailserver van het autobedrijf afkomstig was. Maar of dat ook werkelijk gebeurd is ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha