Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Door Anoniem: Ik vind dit opmerkelijk: ook als het wel goed beveiligd was geweest, dan nog is de factuur verstuurd vanaf de mailomgeving van het autobedrijf. Dan blijven ze toch nog verantwoordelijk voor de schade? Mee eens: de eigenaar-beheerder van het e-mailaccount is aansprakelijk voor alles wat er met dit account gebeurt. Wanneer dit niet 100% geldt ontstaat de vraag: wie is er dan wèl verantwoordelijk? Een rechtbank kan toch geen genoegen nemen met de uitkomst: sorry, niemand is verantwoordelijk? Mee eens dat het autobedrijf in principe verantwoordelijk is voor vanuit hun mailomgeving verstuurde berichten. Maar als zij kunnen aantonen dat de systeembeheerders, aan wie zij het beheer hebben uitbesteed, wachtwoorden verkocht hebben aan de fraudeur, dan hebben die systeembeheerders een serieus probleem. Wat er precies gebeurd is blijft onduidelijk, maar sinds het lezen van het vonnis in de eerste rechtszaak heb ik vermoeden dat de fraude een "inside job" is. ICT-beheerder of garage, wie ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):