Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 21:15 door Anoniem

Al meerdere jaren weiger ik pertinent om hotels (of andere verblijfplaatsen) een fotokopie te laten maken van mijn paspoort. Precies om bovenstaande reden. Tot nu toe heb ik het nog nooit meegemaakt dat mij hierom de toegang ontzegd werd. Waarschijnlijk omdat ik de kamer al betaald had via een online boeking en altijd beleefd blijf. In EU landen beroep ik mij op de AVG (GDPR) wetgeving en de toenemende hoeveelheid datalekken of hacks. Meestal is dat voldoende om de receptionist of medewerker tot inkeer te brengen. Uiteraard mag men wel mijn paspoort zorgvuldig bestuderen en relevante gegevens daaruit overnemen, maar een fotokopie is uitgesloten. Dat is tegenwoordig funest geworden – met iedere nieuwe datalek of hack groeit het besef dat domweg paspoorten of ID bewijzen kopiëren serieuze risico’s op identiteitsfraude en chantage veroorzaakt.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha