Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Organisaties die te maken krijgen met een datalek, waarbij ook kopieën van identiteitskaarten of paspoorten worden gestolen, doen er verstandig aan om hun personeel te adviseren een nieuw identiteitsbewijs aan te vragen. Prima dat men wijst op secundair slachtofferschap, maar als het lek heeft plaatsgevonden bij een organisatie die terecht of ten onrechte kopietjes/scans van identiteitsbewijzen van anderen dan personeelsleden maakt dan zijn die anderen de secundaire slachtoffers die dit advies moeten ontvangen. Ik snap dat het typisch om personeelsleden zal gaan, maar waar het uiteindelijk om gaat is dat men die kopie had en dat die is gelekt, en niet om de vraag of het identiteitsbewijs van een personeelslid is. En er kunnen ook andere gegevens zijn waarvoor mensen een waarschuwing moeten krijgen. Of wacht, het staat toch in het advies, de laatste alinea van de inleiding is: Tot slot merken we op dat niet alleen medewerkers, maar ook andere bij een organisatie betrokken natuurlijke personen geraakt ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):