Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-09-2025, 17:32 door Anoniem

Moet het? Allereerst is het goed mogelijk (zeker bij kleine organisaties) dat dit niet eenvoudig kan. Niet alle webshopsoftware of beheertools hebben een knop "reset dit account". En dan kun je weinig anders dan de klant vragen het te doen. Ten tweede, als de wachtwoorden zelf niet gelekt zijn (de hacker kwam binnen via een achterdeur of beheerdersaccount) dan is er geen dwingende reden om dan ook maar de wachtwoorden te resetten. Maar als wachtwoordendatabase gelekt is dan is die dwingende reden er wel, dan lijkt het me namelijk erg bedenkelijk om maar af te wachten of elke afzonderlijke gebruiker de urgentie snapt om een reset aan te vragen terwijl het risico op misbruik dat ontstaan is gewoon voort blijft duren. Houdt de verplichting tot een adequate bescherming van de gegevens niet in dat een algehele reset (en niet alleen klant voor klant) domweg moet kunnen? Of het mogelijk is voor een kleine organisatie hoeft trouwens niet van hun eigen vaardigheden af te hangen, die zal zijn webwinkelsoftware ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha