Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: De vraag is dan bij mij hoe precies de hackers zijn binnengekomen? Volgens AI ging dat op de volgende wijze: Hackers zijn bij Van der Valk binnengekomen door middel van een phishingaanval. Ze maakten een nagemaakte inlogpagina voor medewerkers, waarop hotelmedewerkers van de vestigingen in Amsterdam Zuidas en Almere hebben geklikt. Door op deze kwaadaardige link te klikken en inloggegevens in te voeren, gaven de medewerkers onbedoeld toegang tot het reserveringssysteem. Hierdoor konden de hackers persoonsgegevens van enkele honderden gasten, zoals boekingsinformatie, telefoonnummers en adressen, inzien. Als dit klopt, dan betekent dit dat het personeel niet in staat was om een fake pagina van een echte pagina te onderscheiden. Moe word je ervan... Ik zie op internet in infosysartikelen voorbeelden staan van phishingpagina's die door niemand meer van echt worden onderscheiden. Het is te vergelijken met de huidige hausse van "politiemensen" die aan de deur komen met een verhaal over dieven ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):