Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Gisteren, 19:50 door Anoniem

Door Briolet: Nergens voor nodig. Alle banken ondertekenen hun mail met DKIM met de sleutel in hun domeinnaam. Klopt die DKIM ondertekening, dan komt de mail van de servers van je bank. (Of een ander bedrijf dat mag ondertekenen.) Vandaag een mailing: Authentication-Results: xxx.nl; dmarc=none (p=none dis=none) header.from=nl.abnamro.com Authentication-Results: xxx.nl; dkim=pass (2048-bit key) header.d=nl.abnamro.com header.i=@nl.abnamro.com header.b=MZ+1lZdu Het valt me wel tegen dat de bank geen DMARC policy heeft op dit domein. Hebben ze wél... niet op het subdomain nl.abnamro.com: Host _adsp._domainkey.nl.abnamro.com not found: 3(NXDOMAIN) waardoor automagisch de policy op het TLD geldt: _dmarc.abnamro.com descriptive text "v=DMARC1; p=reject; rua=8<knip>8" Maar goed, dkim is op zich voldoende als het domein maar klopt. Zonder dat dit geldig is ik nooit reageren op een bankmail.Sowieso verstandig. AFAIK hebben alle NL banken een DMARC policy reject!

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha