Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-09-2025, 14:50 door Anoniem

Vandaag kreeg ik ergens een wondje dat ondanks rust na een uur nog niet gestopt was met bloeden. Pleister hielp niet, het stroomde eromheen. Begon beetje wuzzy en bezorgd te voelen. Belde hulpdienst, gewone nummer, geen 112. Automatische stem vroeg mijn BSN-nummer. Ik liet het gaan, ik wil geen nummer zijn. Uiteindelijk kwam ik alsnog in de wacht, ik was nummer 12. "U krijgt eerst één van onze triagisten te spreken, die weet precies wat er nodig is." Knap hoor, dat ze zonder iets van mij te weten, wel weten dat de triagist precies weet wat er nodig is... Het zal wel geruststellend bedoeld zijn, maar het is onzin en daardoor helemaal niet geruststellend. Het is bovendien paternalistisch. Vroeger kreeg je meteen een arts of een arts-assistent aan de telefoon. Niet iemand die je ging triageren. Vijfentwintig minuten later was ik aan de beurt. Ik vraag: "Moet ik voor dit gesprek betalen?" Triagist antwoordt verbaasd: "Nee hoor." Ik leg uit: wondje was na uur nog niet gestopt met bloeden, ook niet met ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha