Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-09-2025, 17:30 door Anoniem

Door Anoniem: Vroeger kreeg je meteen een arts of een arts-assistent aan de telefoon. Niet iemand die je ging triageren. Nederland vergrijst, zorgkosten lopen steeds verder op, dus krijg je werkwijzen die je eerst langs een lager betaalde triagist met een MBO-opleiding (doktersassistent of verpleegkundige niveau 4) leiden voordat je een duurdere arts te spreken krijgt. Vijfentwintig minuten later was ik aan de beurt. Ik vraag: "Moet ik voor dit gesprek betalen?" Triagist antwoordt verbaasd: "Nee hoor." Even rondsnuffelend zie ik dat verschillende huisartsenspoedposten melden dat een triagegesprek €35 kost en een consult met een arts kost nog veel meer. Ik weet niet of dat overal hetzelfde is. Mogelijk bedoelde de triagist met "nee hoor" dat de rekening niet naar jou maar naar je zorgverzekering gaat, even geen rekening houdend met je eigen risico. Ik vermoed dat het antwoord niet klopt, en dan was dat dus slordig. Triagist vroeg mijn BSN-nummer. Ik gaf het nummer. "Mag ik ter controle ook uw ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha