Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-10-2025, 15:07 door Anoniem

Door Anoniem: Mijn man heeft deze mail ook gekregen, ik niet en wij hebben een en/of rekening. Hij heeft een buitenlands paspoort en dan kan het helemaal niet via de app. Paar jaar geleden moest hij zich al komen identificeren in een filiaal, ik niet. Rekening hebben we al 30 jaar. Heb ASN bericht gestuurd en nee het kan dus niet en hij hoeft ook niet naar een filiaal te komen. Dus waarom de 1 wel en de ander niet vraag ik mij af. Vermoedelijk is het hebben van een buitenlands paspoort een factor die in een algoritme zit wat door de bank gebruikt wordt en wat beschouwd wordt als een groter risico op witwassen. Al die heridentificaties zijn gebaseerd op de anti-witwaswet. Aangenomen dat u een Nederlands paspoort heeft vermoed ik, dat dit de reden is dat uw man zich niet meer fysiek hoeft te heridentificeren in een filiaal omdat het om een partner-rekening gaat. Wanneer uw man géén en/of rekening had gehad, maar alleen een rekening op zijn eigen naam dan denk ik dat hij vaker door de bank gevraagd zou ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha