Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-10-2025, 12:47 door Anoniem

Toegegeven, in iedere groep die ik lesgaf zaten er wel een paar die de smaak ook te pakken kregen en begonnen aan eigen games en apps. Maar het grootste gedeelte van de leerlingen vond programmeren saai, moeilijk, en zag niet waarom het nuttig was. Hoe makkelijk, leuk of ‘spelenderwijs’ ik het ook maakte, het lukte niet. Waar ligt dat aan? door Felienne Hermans, 13 oktober 2025. Felienne Hermans is hoogleraar Computer Science Education aan de VU. https://www.nrc.nl/nieuws/2025/10/13/met-programmeren-bereik-je-niet-een-betere-digitale-wereld-a4909397 Binnen het leergebied 'digitale geletterdheid' verwerven leerlingen, ook met specifieke onderwijsbehoeften, kennis van digitale technologie, media en artificiële intelligentie. Ze ontwikkelen praktische ICT-vaardigheden en inzichten die hen meer mediawijs maken. Leerlingen leren bewuste keuzes maken in het gebruik van digitale technologie en media. Stichting Leerplanontwikkeling (SLO), het Nederlands nationaal expertisecentrum voor het curriculum en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha