Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Vandaag, 18:53 door Anoniem

Omrin laat in een reactie aan de Leeuwarder Courant weten dat er destijds contact is geweest met de gemeente en het bestand is aangepast. "Maar we balen dat het nog op de gehackte schijf stond", aldus een verklaring van het afvalbedrijf. De BSN-nummers werden in 2024 door een gemeenteambtenaar naar Omrin gestuurd. Er werd daarna geen melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens gedaan. Volgens de burgemeester is er geen sprake van een datalek. Wat is er allemaal fout gegaan: - De gemeente lekt BSN-nummers aan een partij die deze gegevens niet nodig had, en niet mocht verwerken. - OMRIN laat na om het bestand (direct) te verwijderen (maar meldt de fout wel aan de gemeente) - De gemeente laat na om een melding bij het AP te doen (binnen 72 uur). - De burgemeester is van mening (tioen of nu?) dat er geen datalek is geweest (toen het bestand naar OMRIN verstuurd was) Hoe gaan de burgemeester, OMRIN en de betreffende ambtenaar de indentiteitsfraude problemen van de getroffen burgers actief oplossen? Wat moet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha