Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik heb iets soortgelijks gehad ooit met Reaal, waarbij ook bijna gedwongen werd om online face-recognition toe te staan. Ik heb toen wel eerder actie ondernomen dan een paar weken voor de deadline. Nadat ik toen telefonisch met een kluitje in het riet was gestuurd met onzinnige voorstellen als "kunt u dit niet doen op een smartphone van een ander" heb ik (ook nadat mijn aanbod om op een kantoor langs te komen was verworpen) een klachtenbrief gestuurd van 4 kantjes. Hierin verwezen naar de Wwft (https://wetten.overheid.nl/BWBR0024282/2025-07-01), artikelen aangehaald een aangegeven dat dit vanuit die praktijk geen vereiste is. Verder verwezen naar de AP/AVG (bijv. https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/themas/identificatie/biometrie/regels-voor-gebruik-biometrie) waarin staat dat biometrische identificatie alleen vereist kan worden bij hele zwaarwegende belangen (zoals beveiliging van een kerncentrale), wat hier niet het geval is. Uiteindelijk is als gevolg van deze klachtenbrief iemand aan de deur ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):