Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-05-2026, 10:51 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Ik vraag me af; Waar gaat die 100mio dan heen? Naar de AP? En wat gaan die dan met dat duizelingwekkende bedrag doen? Verdelen onder het management? AZCtjes van bouwen? Vraag me oprecht af aan welke strijkstok al dat geld blijft kleven.. Dit is precies de kritiek die ik vanaf het begin al heb op de AVG/GDPR. Kritiek op iets heel anders dan er werkelijk gebeurt, bedoel je? Boetes gaan naar de schatkist, en waar dat geld vervolgens heen gaat wordt door de tweede en eerste kamer goedgekeurd. Logisch zou zijn om het boete bedrag te verdelen om de betrokkenen, zij kunnen immers de nadelige effecten merken van de wetsovertreding (en daarmee schade leiden of al geleden hebben) en niet het AP. Een boete is geen schadevergoeding maar een straf. Een schadevergoeding is geen straf maar de verantwoordelijkheid van iemand die schade veroorzaakt om die te vergoeden. Die dingen sluiten elkaar niet uit, en ze zijn ook niet altijd allebei van toepassing. Je kan een verkeersboete krijgen als je ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha