Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Maargoed, "De brandweer adviseerde mensen die last hebben van de rook om ramen en deuren te sluiten."... Maar ik heb wederom geen bericht gezien. Iemand wel? Niemand, want voor die grote brand in het westelijk havengebied is er helemaal geen NL-Alert geweest. Zie: https://actueel.nl-alert.nl/alerts/ (en besef dat je het antwoord op je vraag zelf makkelijk had kunnen opzoeken!) Wel of geen NL-Alert is niet alleen een kwestie van wel of geen brand of hoe groot die brand is. Het maakt ook uit wat er in brand staat en wat voor ellende je daarvan mag verwachten. Het maakt uit wat men daadwerkelijk meet dat er in de lucht zit (en de brandweer doet metingen). Het weer zal vermoedelijk ook uitmaken: als de rook goed opstijgt is dat een veel lager risico dan wanneer er een inversielaag in de lucht zit die de troep over een grote afstand dicht bij de grond houdt. Als het regent zal de troep veel eerder uit de lucht gespoeld worden dan wanneer het droog is. Ik kan me voorstellen dat men dat soort dingen ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):