Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Maar om een NL-Alert te kunnen ontvangen moet je een werkende netwerkverbinding hebben en op minimaal twee zendmasten zijn aangesloten. 2G verdwijnt en die uitfasering loopt al. OF er worden nieuwe masten bijgeplaatst met alleen 4G en 5G, waardoor de kans dat iemand met 2G nog twee masten in zijn bereik vind, afneemt. Dat zou een nogal idiote opzet zijn, en het klopt niet met beschrijvingen die ik ervan ben tegengekomen. Je telefoon kiest een zendmast uit om verbinding mee te maken en ontvangt eventuele SMS-CB-berichten van die zendmast. Inderdaad zou dat een idiote opzet zijn, juist omdat dat de werking van NL-Alert dus tegenwerkt. Bij SMS-CB hoeft de zendmast niet te weten waar je bent om een bericht uit te zenden, en zeker geen twee zendmasten aangezien dat alleen maar nodeloos overhead zou geven. In de praktijk is het ook niet zo, aangezien ik nog geen 400 meter van een zendmast woon en als die mast uitvalt heb ik geen enkele verbinding meer tenzij ik me een kilometer zuidelijker ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):