Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-06-2026, 12:02 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Altijd weer die Fortinet. en het blijft geïnstalleerd worden ook nog, want dat levert werkt op ? Ellende schrikt af ? Wanneer gaan we nou eens over tot een ban. Altijd weer Fortinet de schuld geven over het feit dat systeembeheerders hun updates niet bijhouden. Daarnaast zou ik het waarderen dat het nieuwsbericht duidelijk maakt dat dit EMS servers betreft van bedrijven die zelf het beheer doen en dus niet door Fortinet zelf beheerd worden. En dat EMS Cloud (beheerd door Fortinet) dus buiten de scope valt. Dat is natuurlijk niet fair: die update kwam pas nadat het lek al actief misbruikt werd. En dat had zelfs voor de cloud versie van EMS kunnen gelden, gezien die op dezelfde software draait. Dus door een fout van Fortinet (want lek in software) moet je als beheerder zelfs ná zeer actief patchen gaan scannen op mogelijk misbruik van een lek dat in je software zat. Dat kost gewoon actief meer werk. Ik ben op zich fan van Fortinet producten op basis van de minder stijle ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha