Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-06-2026, 09:52 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: mag ik even of je nou links van de appel eet of rechts er is toch een hap uit...dat is ook met Amerikaanse software. Linux is ook Amerikaanse net zo als Windows 12...en nu licht Linux ook onder het vuur...met blus gaten....na denken graag:Het maakt in dit geval niet uit waar het vandaan komt, het is software met een vrije licentie, dus kunnen mensen de broncode auditen en verifieren, ten tweede kan men projecten forken en een Nederlandse versie aanmaken. Dat is de kracht van vrije software. Ook zijn ze minder of niet afhankelijk van een enkele server, servers hebben mirrors waaronder die in Europa. Het is juist heel flexibel allemaal. Linux is zo vrij als je er zelf van maakt, met Windows kan dat niet, dat is proprietaire software enkel in beheer van een Amerikaanse tech gigant met Amerikaanse servers en niet-transparante software.Precies! En daarnaast heeft men genoeg van big tech die zit te azen op je metadata. Je privé informatie in haar gwwicht in goud waard, big tech weet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha