Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Europa moet volgens Wolfsen dan ook 'als de bliksem' aan de slag om van Amerikaanse techbedrijven los te komen. Daarbij is het niet nodig om alle gegevens bij deze bedrijven weg te halen, stelt de AP-voorzitter. "Maar wel als het gaat om gezondheidsgegevens, contacten met de overheid, gevoelige gegevens, banksystemen." Gezondheid, overheid en banken zijn sectoren waar al veel regels voor zijn, voeg er aan toe dat ze geen Amerikaanse technologie mogen gebruiken als er Europese alternatieven zijn, dwing af dat ze voor communicatie met de klant/burger geen gebruik mogen maken van big-tech diensten etc. Maar trek dit wel verder dan alleen deze sectoren op zich, denk ook aan de hele leveranciers-keten van die sectoren, anders schiet je er nog niets me op! En hoe meer er van de europese diensten gebruik gemaakt wordt, hoe meer geld er naar toe gaat, wat dan weer tot betere producten leidt,
Beschrijf je klacht (Optioneel):