Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-06-2026, 00:02 door Anoniem

Door Anoniem: "Dit betekent dat de actor toegang had tot een kwetsbaarheid die tot dat moment nog onbekend was en waarvoor nog geen beveiligingsupdates bestonden. Met deze kennis heeft de leverancier van de getroffen software inmiddels maatregelen getroffen " Hoe hebben ze maatregelen kunnen treffen als het een onbekende hack was en er geen beveiliging voor was??? Ik heb zo'n vermoeden dat er iets open stond, maar ja dat krijg je niet te horen. Ik heb zo'n stellig vermoeden dat jij niet in de IT werkt . Klant meldt hack . Klant levert berg logfiles en crash dumps uit de appatuur . Leverancier onderzoekt de logs , leverancier vindt de hack+bug, leverancier stuurt workaround (en later patch ). zo moeilijk is het niet... Een "in the wild" zero day exploit houdt meestal vrij snel op "zero day" te zijn. (je ziet hetzelfde met "onbekende kernel bugs" - iemand loopt er tegenaan, en dan pas kan het onderzocht en opgelost worden. Maar er was iemand die in z'n organisatie dus een "server gecrashed door ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha