Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-06-2026, 12:20 door Anoniem

Door Anoniem: Hoe kun je nou een datalek melden als je niet eens weet dat je gehackt bent en wat maken mensen zich toch druk over namen en adressen die op straat liggen? Vroeger hadden wij het 'telefoonboek'. Poe hey, wat een drama! Als het nou gaat om kopieen van id kaarten, die je overigens helemaal niet mag kopieren, dan vind ik dat een ander verhaal... maar namen en adressen die zogenaamd op straat liggen. O o o, wat erg zeg! Het punt is dat gegevens die men in digitale vorm beschikbaar heeft ook digitaal razendsnel verder kan verspreiden en verder kan verwerken. Men kan die gegevens combineren met allerlei andere gegevens die, ook digitaal, uit andere bronnen gelekt zijn en zo gedetailleerde profielen van mensen opbouwen. Criminele organisaties gebruiken dergelijke profielen door mensen te bellen en zich voor te doen als organisaties waarvan mensen verwachten dat die dat soort dingen van ze weten. Criminelen die als betrouwbaar over weten te komen maken makkelijk slachtoffers. Andersom gebruiken ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha