Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Ik denk dat jij niet helemaal doorhebt dat feiten niet bestaan. Oke, we kunnen vaststellen dat iemand om 18.03 van zijn fiets viel. Dat zou dan toch een feit zijn en 18:03 cijfers waarvan je even verderop aangeeft dat je die niet met cijfers moet verwarren. Maar de meeste gebeurtenissen zijn waarnemingen die door iedereen anders wordt geinterpreteerd en onthouden op basis van hun eigen referenties. Je verwart weer dingen. Er gebeurt iets buiten je lichaam, bijvoorbeeld die persoon die om 18:03 van zijn fiets viel. Dat is (als dat echt gebeurde) wat ik een feit noem. Jij neemt dat waar met je zintuigen, je ziet en hoort het. Vervolgens verwerken je hersenen dat, en pas daar komen die interpretaties en eigen referenties om de hoek kijken. Wat ik een feit noem zit daarvoor, nog buiten je lichaam. Als niemand het zag was het nog steeds gebeurd. Je waarneming en interpretatie zullen inderdaad niet perfect zijn. Maar als meerdere mensen het waarnemen, inclusief die persoon die viel trouwens, ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):