Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De AVG eist dat passende technische en organisatorische maatregelen worden genomen om de gegevens te beschermen. Dat wordt, heb ik begrepen, bewust zo vaag omschreven omdat wat passend is nu anders kan zijn dan een jaar geleden. Het idee is dat je beveiligingsmaatregelen worden aangepast aan de situatie. Als die verslechtert dan moet je strenger beveiligen. Dit is het zoveelste reusachtige datalek dat zo groot is omdat er allerlei administraties worden uitbesteed aan leveranciers die, zo werkt ons economische systeem, de neiging hebben om groot te worden. We hebben zelfs een grote in Nederland gehad waar dingen als klantonderzoeken werden uitbesteed aan allerlei bureaus die hun hebben en houden allemaal bij dezelfde grote leverancier ergens op de achtergrond plaatsten, en daar ging het mis. Een plek met zoveel gegevens bij elkaar is een zeer aantrekkelijk doelwit voor criminelen en er zullen dan ook criminelen bereid zijn om er zeer geavanceerde aanvallen op uit te voeren, die veel kennis, inspanning en ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):