Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
In de antwoorden op de kamervragen staat dat: - het gaat om Mijn Belastingdienst, waar je dus ingelogd bent met DigiD; - de standaarddienst voor websiteanalytics wordt afgenomen bij IBM, die Adobe weer als onderleverancier heeft; - het daarbij helemaal niet de bedoeling is dat ook persoonsgegevens worden verwerkt, waardoor er een standaardcontract en geen verwerkersovereenkomst is afgesloten; - het gaat om het meten van gebruik, navigatie en prestaties van de digitale dienstverlening, met als doel die te verbeteren; - gegevens worden verzonden naar adobe-analytics-dc.belastingdienst.nl, dat doorverwijst naar Adobe-infrastructuur (de IP-adressen waar het naar verwijst zijn van Adobe). Het gaat dus om een webapplicatie, die draait op een webserver die al het nodige logt, en logs kan je analyseren, daar bestonden in de jaren '90 al handige tools voor. Omdat het bij gepersonaliseerde informatie om een webapplicatie gaat, niet enkel om statische inhoud, waarvoor toch al server-side geprogrammeerd wordt is en de ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):