Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

Vandaag, 12:58 door Anoniem

Door Anoniem: Ik ben al heel lang niet in een hotel geweest, maar moeten die niet een kopie maken van je paspoort en deze sturen naar de overheid? Dan is het waarschijnlijke doel identiteitsfraude met deze gegevens van mensen die overnachten in het hotel. Nee, ze mogen dat zelfs niet (al kan je wel voor het blok gezet worden natuurlijk door een baliemedewerker die dat niet weet en opdracht heeft het wel te doen). Ze zijn wel verplicht naar je identiteitsbewijs te vragen en daaruit de naam, woonplaats en het type identiteitsbewijs te noteren, en ze moeten de aankomst- en vertrekdatum noteren. Die gegevens moeten ze niet elke keer doorsturen naar de overheid, ze kunnen er wel om gevraagd worden. Door Bitje-scheef: Nee hoor. Normaliter niet nodig. Alleen als de overheid er om vraagt moet je dit kunnen tonen. Maar geen kopie/scan van het identiteitsbewijs, dat mogen ze niet.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha