Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
(..)Als je het anders wilt: - ga voor (..) - ga voor meer besluiten bij meerderheid ipv uninamiteit, dat maakt het allemaal een stuk voorspelbaarder en besluitvaardiger; En dat verandert niets. Je kunt dan zelfs nog sneller doorstomen. Het versterkt het centraliserende karakter van de besluitvorming. Iets wat Ursula von der Leyen ook wil, reden waarom ze precies dit voorstelt. Maar dit staat wèl in het rijtje: Als je het anders wilt ??? - ga voor meer domeinen waar de EU beslissingsbevoegd is, dus ook buitenland, gezondheid, defensie. Idem dito: het versterkt de beweging van centralisering omdat je de nationale souvereiniteit over deze gebieden overdraagt aan de EU (= centrum). Tegelijk met deze souvereiniteitsoverdracht wordt het gehele proces van besluitvorming minder democratisch omdat de EU minder democratisch is opgebouwd dan de nationale besluitvorming in de lidstaten. Dat verandert dus ook niets, integendeel, je maakt wat er nu al misgaat in de EU nog sterker (steekwoord: Ursula). Dus dit past ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):