Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-02-2005, 17:27 door Anoniem

De bank heeft wel degelijk schuld als zij niet voldoende maatregelen neemt tegen dit soort dingen. Naast user ID-wachtwoord identificatie moet bij elke transactie (zeker naar externe rekeningen) een challenge response systeem aanwezig zijn. Als dat er niet is, en alleen een user ID/wachtwoord bescherming is, kan het niet als veilig worden beschouwd. Een gehackte PC mag nooit kunnen leiden tot transacties. Als consument ben je de zwakke partij, de rechter moet de rechten de consument te beschermen tegen gebrekkige beveiliging van de bank. Het wordt anders wanneer phishing is gebruikt, m.a.w. als de consument zelf gegevens heeft ingevuld. Dan zou de consument zelf aansprakelijk kunnen zijn. Maar banken moeten dan wel stoppen met e-mails die actie verlangen van de klant, zodat phishing via e-mail geen kans meer heeft. Een consument kan geen onderscheid maken tussen phish mails en echte mails. Jeroen

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha