Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-02-2005, 09:21 door Anoniem

Door Anoniem Moeten we de providers verantwoordelijk stellen? Ja. Mits ze de klant niet goed inlichten over de gevaren van de standaard instellingen. Maar de hoofdverantwoordelijke blijft nmm nog altijd de fabrikant die het nog steeds in zn hoofd haalt om dit soort gaten standaard te leveren aan miljoenen klanten. Sjah, dit is altijd een afweging. Stel de fabrikant levert de router super secure uit, elke router met een uniek "default" wachtwoord, en een firewall van heb ik jouw daar. Wat denk je dat er dan met de helpdesk van de desbetreffende fabrikant gaat gebeuren ? Ooit gehoord over Ford in de jaren 50 of 60. Als de kosten van rechtszaken na spontane ontvlamming van de benzinetank lager zijn dan het terug roepen van alle modellen, dan roep je ze niet terug. Fabrikanten willen chipsets/modempjes afzetten. Daar komt bij, dat het internet bevolkt wordt door Jan met de pet, en niet meer door academici. Niemand leest meer een handleiding, mensen begrijpen alleen nog msn ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha