Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-03-2005, 22:57 door Anoniem

Door Marco Spoel Elk bedrijf, zo ook grote bedrijven, zal een afweging maken bij het inzetten van middelen (geld, tijd van personeel, etcetera) voor het afdekken van bedrijfsrisico's. Risico's op het gebied van de IT vallen daar ook onder. Problemen, zoals de in het artikel genoemde voorbeelden, komen voor omdat het bedrijf in kwestie het risico niet, of niet goed, heeft ingeschat. Dan wel dat het risico bewust gelopen is. Sommige risico's, zoals het verliezen van een tape (menselijke fouten), zijn erg moeilijk af te vangen, of het afvangen ervan wordt erg kostbaar gezien het risico dat het afdekt. De complexiteit van IT , en met name de beveiliging ervan, is veelal de oorzaak dat IT-risicomanagement nog niet bij elk bedrijf de juiste plek in de organisatie heeft gevonden. De huidige risicomanagers zijn voornamelijk gespecialiseerd in het onderkennen van risico's in het primaire proces. Tot de tijd dat zij sensitief worden voor IT risico's, zullen ze het moeten managen met behulp ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha